Hvor kan jeg få psykologhjælp?

07-08-2019

Spørgsmål:

Jeg nydiagnostiseret og opereret med en lammelse i venstre side af kroppen til følge. Jeg har brug for psykologhjælp men ved ikke hvor jeg skal søge. Er i stor krise over mit forløb.

Svar:

Du er via egen læge berettiget til en henvisning til psykolog med en meget lille egenbetaling. Du er berettiget til 10 - 12 samtaler.

Du kan også henvende dig på det sygehus, hvor du er opereret, da mange af afdelingerne har en psykolog tilknyttet, det er i så fald gratis.

Tredje mulighed er, at du henvender dig på nærmeste Kræftrådgivning, hvor du vil kunne få 2 - 3 samtaler, og de vil derefter hjælpe dig videre. Det sidste er måske den hurtigste vej til at tale med en kompetent person.

Karen Risgaard, formand for HjernetumorForeningen

Ord du ikke forstår?

Er du stødt på ord, du ikke forstår, kan du måske finde svar i ordlisten

Spørg vores hjernetumor-eksperter

Er du hjernetumorpatient eller pårørende, kan du spørge HjernetumorForeningens tilknyttede eksperter om sygdommen.

Send dit spørgsmål til vores eksperter

Hjernetumorer er forskellige

Der findes forskellige typer hjernetumorer, og de behandles forskelligt. Symptomerne afhænger af, hvor tumoren sidder.

Få mere at vide om hjernetumorer