Har I en skabelon til en hjernetumor-handlingsplan?

16-11-2020

Spørgsmål:

Hej med jer!

I "Håndbog for pårørende til patienter med glioblastom" står der, at man på Hjernetumorforeningen kan downloade en skabelon til en hjernetumor-handlingsplan, men jeg kan ikke finde den på jeres hjemmeside?

Kan I hjælpe med det?

Pårørende til patient med glioblastom.

Svar:

Hej,

Nej, den er desværre ikke længere tilgængelig. Den blev fjernet i forbindelse med en større renovering af hjemmesiden, og da Kræftens Bekæmpelse udviklede en APP, ”Liv med kræft”, som desværre heller ikke længere fungerer.

Jeg vil anbefale dig enten at købe en kinabog eller oprette et Excel ark, hvor du holder styr på aftaler, datoer for ændring af medicin, påbegyndelse af diverse behandlinger, aftaler med sygehus og kommune etc., hvilket var det handleplanen var en skabelon til.

Bedste hilsner
Karen Risgaard, formand for HjernetumorForeningen

Få hjælp fra vores socialrådgiver

Socialrådgiver Bente Toth Mouritzen er tilknyttet HjernetumorForeningen og svarer på spørgsmål om dine rettigheder som patient eller pårørende.

Send dit spørgsmål til vores socialrådgiver

Spørg vores hjernetumor-eksperter

Er du hjernetumorpatient eller pårørende, kan du spørge HjernetumorForeningens tilknyttede eksperter om sygdommen.

Send dit spørgsmål til vores eksperter