Har mit meningeom betydning for min Chiari malformation?

11-08-2020

Spørgsmål:

Chiari malformation og meningeom i lillehjernen.

I april blev jeg CT-scannet på grund af hovedpine med kvalme og opkastninger. Man fandt Chiari malformation på 4 mm, som de vurderede der ikke skulle gøres noget ved.

Ved en MR-scanning i juli med kontrastvæske af hoved og ryg, fandt man så et meningeom i lillehjernen på 3*2*2 cm. P.t. skal der ikke gøres noget ved det, jeg skal MR-scannes igen i oktober for at følge det.

Mit spørgsmål: Har mit meningeom betydning for min Chiari?

Svar:

Det er svært for mig at svare ordentligt på, når ikke jeg har dine skanninger til rådighed. Jeg vil råde dig til, at du diskuterer det med den kirurg, du er i forløb hos med dit meningeom.

Bo Halle, neurokirurg

Ord du ikke forstår?

Er du stødt på ord, du ikke forstår, kan du måske finde svar i ordlisten

Spørg vores hjernetumor-eksperter

Er du hjernetumorpatient eller pårørende, kan du spørge HjernetumorForeningens tilknyttede eksperter om sygdommen.

Send dit spørgsmål til vores eksperter

Hjernetumorer er forskellige

Der findes forskellige typer hjernetumorer, og de behandles forskelligt. Symptomerne afhænger af, hvor tumoren sidder.

Få mere at vide om hjernetumorer