Jeg fik aldrig tilbudt psykologhjælp eller genoptræning, og nu 3 år efter kan jeg ingen hjælp få. Hvad gør jeg?

10-01-2023

Spørgsmål:

Hej. Hvad gør jeg lige her. Jeg var igennem en biopsi for min meningeom og 30 gange stråler.

Jeg er aldrig blevet tilbudt psykologbehandling eller genoptræningsplan, og nu sidder jeg her 3 år efter og kan intet hjælp få.

Jeg får det værre og værre, og lægerne på hospitalet lytter ikke. Jeg fik morbus addison af strålerne, og lægerne mener, det er den sygdom, der giver symptomer.

Men jeg har symptomer som nakkesmerter, hovedpine, voldsom kvalme og ændret smagssans.

Svar:

Kære spørger.

Det er forståeligt, at du finder din situation frustrerende.

På dette tidspunkt i forløbet, vil det være din egen læge, som skal henvise dig til psykolog og fysioterapeut. Tilskudsreglerne er jeg ikke bekendt med, men dem kender din egen læge også.

De gener du beskriver, kan have mange årsager, og det er svært for mig at rådgive dig mere konkret her. Jeg vil dog anbefale at du (eller via henvisning fra din egen læge) kontakter den onkologiske og endokrinologiske afdeling, som du har været/er tilknyttet.

Mvh Mads

Ord du ikke forstår?

Er du stødt på ord, du ikke forstår, kan du måske finde svar i ordlisten

Spørg vores hjernetumor-eksperter

Er du hjernetumorpatient eller pårørende, kan du spørge HjernetumorForeningens tilknyttede eksperter om sygdommen.

Send dit spørgsmål til vores eksperter

Hjernetumorer er forskellige

Der findes forskellige typer hjernetumorer, og de behandles forskelligt. Symptomerne afhænger af, hvor tumoren sidder.

Få mere at vide om hjernetumorer