Jeg havde en hjernetumor som barn og har haft det svært med indlæring, men har ikke fået hjælp. Kan du kontakte min kommune?

20-05-2020

Spørgsmål:

Jeg er født i 1967 og i 1973 blevet opereret for en hjernetumor i lillehjernen. Jeg har altid haft vanskeligt med indlæring mm. Men det er først i de voksen år, at jeg er blevet mere bevidst om at jeg kunne og skulle have haft noget mere hjælp til f.eks. uddannelse.

Jeg er ikke god til engelsk fordi jeg ikke havde så meget i skolen det samme med matematik samt at jeg er ordblind, og netop de tre ting har gjort at jeg har haft svært ved uddannelser.

Jeg lider af tinnitus og har nedsat hørelse.

Jeg har ikke nogle fuldførte uddannelser.

Kan du hjælpe mig med at fortælle det videre til kommunen?

På forhånd tak.

Svar:

Kære spørger

Jeg er bange for, at jeg må skuffe dig, da jeg ikke har mulighed for at gå ind i enkeltsager, på den måde du efterspørger. Jeg ved ikke, i hvilken anledning, du spørger, men hvis det er fordi, du har en sag med kommunen, vil jeg foreslå, at du forsøger at få en bisidder med til et møde, hvor du kan forklare, hvorfor du synes, det er vigtigt, at de ved, du har de nævnte vanskeligheder.

Hvis det drejer sig om mere konkrete spørgsmål omkring f.eks. sygemelding, arbejdsprøvning eller andet, er du naturligvis velkommen til at vende tilbage til mig.

Bente Toth Mouritzen, socialrådgiver

Få hjælp fra vores socialrådgiver

Socialrådgiver Bente Toth Mouritzen er tilknyttet HjernetumorForeningen og svarer på spørgsmål om dine rettigheder som patient eller pårørende.

Send dit spørgsmål til vores socialrådgiver

Spørg vores hjernetumor-eksperter

Er du hjernetumorpatient eller pårørende, kan du spørge HjernetumorForeningens tilknyttede eksperter om sygdommen.

Send dit spørgsmål til vores eksperter