VIDEOMØDE: Niels Frid fortæller om sin nye bog 'I en tynd tråd'

26-05-2020
HjernetumorForeningens ambassadør Niels Frid-Nielsen har netop udgivet bogen "I en tynd tråd", som handler om livet med en hjernetumor. 10 juni kl. 17 vil Niels fortælle om bogen i samtale med formand Karen Risgaard.

- Hvordan er det at få en så alvorlig diagnose? Hvordan føles det, når personligheden ændrer sig? - Mærker man det selv, eller er det "værst for de pårørende", der står magtesløse på sidelinjen? Hvordan har hjernetumoren påvirket livet for Niels og resten af familien? Og er han nu sig selv igen?

Dette er blot nogle af de spørgsmål, de kommer ind på.

Det er muligt, via en chatfunktion, at stille spørgsmål til Niels Frid under samtalen, såfremt der er tid.

Tilmeld dig videomødet her »

Om bogen

Hvad sker der, når man går fra at være en højt feteret kulturjournalist, der rejser verden rundt for at møde filmstjerner på luksushoteller til at blive skrøbelig patient, der skal finde et nyt fællesskab på patientgangen på Bispebjerg.

Kulturjournalisten Niels Frid-Nielsen oplevede pludselig en stor nedtur, da han fra at være et positivt og omgængeligt menneske gradvis blev en sløv, irriteret og opfarende far, ægtemand og kollega. Efter - alt for - lang tid tvang hustruen ham til at lytte efter kroppens signaler. Han blev undersøgt, og det viste sig, at han stod med ryggen mod muren, en hjernetumor på størrelse med en mandarin viste sig på en skanning.

Det er en historie om at skulle tyde livet forfra, men også historien om, hvordan man finder tilbage til livet ved hjælp af kunst og kultur. Men stadig må leve med usikkerhed og skyldfølelse over for familien.