Om HjernetumorForeningen

Vi er en patientforening, der hjælper hjernetumorpatienter og deres pårørende. Foreningen blev stiftet i 2012 og samarbejder med Kræftens Bekæmpelse.

HjernetumorForeningen

Hjernetumorer rammer mange - derfor har vi travlt

Hvert år bliver flere end 1.600 danskere ramt af en tumor i hjernen. Det er en sygdom, som rammer børn, unge, kvinder og mænd i alle aldre. En tumor i hjernen kan enten være en lavgrads- eller en højgradstumor, og vi er en forening for patienter med alle typer af primære tumorer i hjernen og centralnervesystemet.

Vi hjælper både patienter og pårørende

Det er hjernen, som er grundlaget for vores bevægelser, hukommelse, koncentration, sprog og personlighed. Når en sygdom rammer hjernen, kan det derfor medføre store ændringer i patientens funktionsniveau og væremåde.

Hjernetumor er en sygdom, som i meget stor grad indvirker på hele familiens liv. Foreningen er derfor i høj grad også for dig som pårørende.

Mød vores bestyrelse

Vidste du, at alle i HjernetumorForeningens bestyrelse har haft sygdommen tæt inde på livet?

Mød HjernetumorForeningens bestyrelsesmedlemmer

Vi arbejder for:

• At patienter med hjernetumorer og deres pårørende har mulighed for at udveksle erfaringer med og få støtte fra andre i samme situation

• At patienter og pårørende på foreningens hjemmeside kan finde aktuel viden om sygdommen og dens følger samt finde informationer, der kan lette deres dagligdag

• At sundhedsprofessionelle får en øget forståelse af, hvad det vil sige at leve med en hjernetumor, og hvordan det er at være pårørende til én med hjernetumor

• At oplyse befolkningen om hvad det vil sige at leve med en hjernetumor, og hvordan det er at være pårørende til én med hjernetumor

• At få en styrket bevågenhed på forskning og behandling indenfor hjernetumorområdet

Bliv medlem af HjernetumorForeningen

Som medlem af HjernetumorForeningen støtter du vores arbejde med at hjælpe patienter med hjernetumorer og deres pårørende.

Opret medlemskab