Er forskningen i glioblastom ved at nærme sig et gennembrud eller står udviklingen stille?

28-03-2023

Hej. Der sker angiveligt meget forskning indenfor den aggressive glioblastom, hvis man kigger ned i flere Google-søgninger, men er det lykkedes et forskerhold i ind- eller udland at nærme sig et lille gennembrud, eller er udviklingen stået stille de seneste år trods mange forsøg på det modsatte?

Kære spørger

Som du selv skriver, så forskes der på livet løs i alle lande for at finde en kur mod glioblastom og andre tumorer. Det er endnu ikke lykkedes, men vær sikker på, at når der kommer et gennembrud et eller andet sted i verden, så vil behandlingen hurtigt brede sig til alle lande, da det ikke kun er i Danmark man virkelig ønsker at finde en effektiv behandling. Som det er nu,  følger alle de lande, vi sammenligner os med standardbehandlingen med operation hvis mulig, efterfulgt at stråle- og kemoterapi.

På DCCC Brain Tumor Centers hjemmeside kan du følge med i hvad der sker af forskning her i landet.

DCCC Brain Tumor Centers hjemmeside

Karen Risgaard, formand for HjernetumorForeningen