Har I fulgt med i programmet “Pibestativ, stakit, kasket” på TV2 Fri?

Gennem otte afsnit skulle Melvin Kakooza og Jakob Riising have værdien af et gammelt pibestativ til at yngle og gennem byttehandler tjene så mange penge som muligt. Har du set dem, - og især det sidste afsnit, der blev sendt i aftes-, vil du vide, at vi i bestyrelsen har gået med en stor hemmelighed. Og nu må vi endelig dele den med jer.

HjernetumorForeningen har fået doneret hele overskuddet på kr. 78.878.. ❤️🥳

Baggrund

Da Melvin Kakooza blev diagnosticeret med en hjernetumor i 2021, blev det dækket af medierne, og vi har som mange andre fulgt hans kamp de sidste tre år. Selvom hans neurokirurg kaldte tumoren for en "godartet en af slagsen", blev han ramt af alvorlige komplikationer efter operationen.

I dagene op til sin indlæggelse googlede Melvin sig frem til vores forening, for han tænkte, at der måtte være et sted for mennesker, der gennemgik det samme som ham. Desværre har han som offentlig person ikke syntes, at han kunne deltage i den lokale netværksgruppe eller selv dele i Facebook-gruppen. Men alligevel har han på afstand oplevet en hjælp og et fællesskab ved at følge os og jer.

Da overskuddet fra tv-programmet skulle gives væk, var han ikke i tvivl om, hvem der skulle modtage dem.

I sidste uge mødtes vores formand, Karen Risgaard, med Melvin for at sige et varmt tak og få en snak om livet med en hjernetumor. Melvin fortalte, at han på ingen måde føler, at det var en “god tumor”, de fjernede. Og dermed satte han ord på en af vores store kæpheste; kampen mod betegnelsen “godartet hjernetumor”.

Der er intet godt ved at have noget voksende i hjernen, der ikke skal være der. Hvorfor bruger kirurgerne ikke betegnelsen “lavgradstumor”, når nu WHO anbefaler den betegnelse, og har gjort det i årevis? Vi håber, at Melvin vil støtte op om vores fortsatte kamp.

I foråret udkom vores populære podcastserie, “Hjernetumorliv”, og med donationen er der nu økonomi til en sæson mere. Og hvem ved, måske vil Melvin her dele sin historie med os.

En stor og varm tak til Melvin, Jakob Riising og holder bag programmet “Pibestativ, stakit, kasket” ❤️

Ps: Har du ikke set det, men vil gerne, ligger alle otte afsnit på TV2 Play.