Læs IBTA's nyhedsbrev november 2020

04-12-2020
I nyhedsbrevet kan du finde IBTA-magasinet, som både fortæller om covid-19 i kombination med hjernetumorer og den sædvanlige mængde af historier fra hele verden, behandlingsmuligheder, interviews og nyheder fra de forskellige hjernetumorrelaterede organisationer.

Der er også link til den fulde rapport fra det 4. seminar for hjernetumorforeninger fra hele verden, som blev afholdt i Maryland, USA i 2019.

Du kan læse om, hvordan der forskes i kemoterapi forud for operation hos patienter med elles ikke operable gliomer, hvordan gentagen stråleterapi har lige stor effekt hos både unge og ældre hjernetumorpatienter. Du kan læse om, hvordan man har fundet ud af, at den givne information bliver bedre, hvis man har en model af hjernen at forklare ud fra forud for operation, og at det giver en bedre prognose at fjerne noget af tumor og ikke kun tage en biopsi. Der er nyheder inden for medicinalindustrien og inden for behandling af medullablastom hos børn  - og meget mere.

God læselyst!

Læs IBTA's nyhedsbrev for november 2020 (engelsk)