Hvor kan jeg finde viden om hjernetumorer?

04-05-2023

Jeg er ved at lave en case om tumor. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til at lave min case, da det er et stort område. Jeg skal bruge svar på om, hvad er en tumor, hvem kan få den, alm. viden om den.

Kære spørger

På vores hjemmeside, kan du få generel viden om hjernetumor, symptomer, typer etc.

Viden om hjernetumorer

Vi har endvidere udgivet bøgerne ”Kræft i hjernen” og ”Hjernetumorfortællinger”. Den sidste som kan lånes på biblioteket, er en antologi med ikke mindre end 23 cases om livet med hjernetumor, både set fra patientens og pårørendes vinkel.

Se tryksager om hjernetumorer

Der er desuden 2 faglige videoer som du kan lytte til, og 9 små videofilm, som du kan se som en fortløbende historie om Lottes liv med en hjernetumor.

Held og lykke med casen.

Karen Risgaard, formand for HjernetumorForeningen