17-06-2021

Spørgsmål:

Kære panel.

Hvor finder jeg en neuropsykolog med ydernummer, som tilbyder samtaleterapi til pårørende? Jeg søger og søger, men kan kun finde nogle, som ikke har ydernummer, og det er desværre ikke økonomisk muligt for mig/os, at vælge dem.

Svar:

Du kan gå ind og søge på hjemmesiden Psykologer i Danmark (www.psykologeridanmark.dk), hvor du skal krydse af i 2 felter, førend du trykker på ”Søg-knappen”. Derefter kommer der en liste frem med de psykologer i Danmark, der har lavet en profil gennem Dansk Psykolog Forening.

1. Kryds af i den boks, der står ”Tilskud ved lægehenvisning”
  2. Tryk på boksen ”Flere søgekriterier”, tryk på pilene ud for feltet ”Erfaringer og fagområder”, marker i boksen ”Neuropsykologiske undersøgelser”
  3. Tryk på ”Søg”

Du kan derudover kontakte Hjernetumorforeningen og høre, om deres tilbud om netværksgrupper:

Hjernetumorforeningens netværksgrupper

Christina Malling Engelmann, neuropsykolog

Ord du ikke forstår?

Er du stødt på ord, du ikke forstår, kan du måske finde svar i ordlisten

Spørg vores hjernetumor-eksperter

Er du hjernetumorpatient eller pårørende, kan du spørge HjernetumorForeningens tilknyttede eksperter om sygdommen.

Send dit spørgsmål til vores eksperter

Hjernetumorer er forskellige

Der findes forskellige typer hjernetumorer, og de behandles forskelligt. Symptomerne afhænger af, hvor tumoren sidder.

Få mere at vide om hjernetumorer