Jeg går med meget kraftig hovedpine og kan sidde og falde i søvn, er det tegn på en hjernetumor?

02-08-2017

Jeg går med meget kraftig hovedpine og meget træt, hvor jeg kan sidde og falde i søvn med det samme og mit humør skifter hurtigt. Er det tegn på hjernetumorer? Bange!

Der kan være flere årsager til, hvorfor du har de symptomer, du beskriver, og vi vil anbefale dig, at du kontakter din praktiserende læge hurtigst mulig, så du kan få den rette hjælp.

Du skal ringe til din egen læge for at få en tid og fortæl gerne, hvordan du har det, når du bestiller tiden, så har de mulighed for at spørge ind til din situation og vurdere, hvornår de skal se dig. Du har brug for at tale med din læge for at få en professionel vurdering af din situation og afklare, hvad dit ubehag skyldes. Det er forståeligt, at du er bange, nu hvor du har det dårligt - men det er endnu en grund til at opsøge din læge.

Karin Piil, sygeplejerske, ph.d.